Jak pogorszyć tempo metabolizmu?

Wcześniej na blogu opisywane było to, co należy zrobić by poprawić tempo metabolizmu, dziś będzie o czynnikach, które prowadzą do pogorszenia tempa metabolizmu…

 

  • Silna trauma lub powtarzające się stresujące wydarzenia
  • Niewystawianie się na światło słoneczne
  • Dieta opierająca się na zielonych szejkach lub bazująca na sałatkach
  • Jedzenie tylko jednego lub dwóch posiłków dziennie
  • Przewlekły stres emocjonalny
  • Nadmierne spożycie wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (płynnych olei roślinnych)
  • Powtarzające się ćwiczenia do wyczerpania
  • Wakacje? A co to takiego?
  • Zatwardzenia
  • Stosowanie antykoncepcji hormonalnej, hormonalnej terapii zastępczej u kobiet, antydepresantów z grupy selektywnych inhibitorów zwrotnego wychwytu serotoniny (SSRI)
  • Nie mam czasu na jedzenie, jestem zbyt zajęty.
  • Nie jem, bo nigdy nie jestem głodny
  • Częste omijanie śniadania
  • Zbyt napięty grafik przy niedostatecznym odżywieniu; brak czasu dla siebie; dbanie o innych z pomijaniem swoich potrzeb
  • Pracowanie w nocy lub do późnych godzin nocnych; niedobór snu
  • Sporadyczność lub nieobecność ruchu, zabawy czy ćwiczeń fizycznych
  • Ćwiczenia wytrzymałościowe, aerobik
  • Dieta oparta o żywność przetworzoną, fast food i przygotowane w fabrykach posiłki
  • Nadmiar ćwiczeń fizycznych, uzależnienie od adrenaliny, bycie sportowcem
  • Ignorowanie symptomów zbliżającej się menstruacji czy nieregularności w miesiączkowaniu
  • Powtarzające się detoxy, oczyszczania organizmu, posty
  • Picie alkoholu dla rekreacji czy jako sposób radzenia sobie z problemami
  • Słabe mięśnie lub ich brak
  • Powtarzające się “odchudzanie”, przechodzenie na diety, ograniczanie kalorii
  • Bycie na diecie niskowęglowodanowej lub diecie paleo
  • Bycie wegetarianinem lub weganinem
  • Dieta z niską ilością białka pochodzenia zwierzęcego
  • Dieta stosunkowo bogata w fosfor w stosunku do wapnia

Przyczyny niskiego tempa metabolizmuZa Common Paths to a Low Metabolism

Artykuły na podobny temat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *